Соціологія туризму Херсонщини. Хто наші гості?

0
606

У Херсоні відбулася зустріч однодумців туристичної сфери, ініційована Департаментом туризму та курортів Херсонької обласної державної адміністрації. Команда Департаменту мала за мету ознайомити представників туристичної галузі Херсонщини та журналістів з результатами соціологічного дослідження «Таврійське літо – 2019», що проводилось Херсонським обласним відділенням Соціологічної асоціації України. Нагадаємо, експерти асоціації провели оцінку кількісних та якісних показників морського туристичного сезону на території Херсонської області.

Так, за даними, зібраними за допомогою оператора мобільного зв`язку Київстар, в травні-серпні 2019 року на території Генічеського, Голопристанського, Каланчацького та Скадовського районів, побували 1,7 туристів. Усього за 9 місяців поточного року Херсонщину відвідали близько 3,9 млн туристів. Найбільше гостей приїздить до Херсонщини із Запорізької, Дніпровської, Миколаївської, Київської і м. Київ, Хмельницької областей.

Портрет туриста, що відвідує Херсонщину: люди молодого віку, 58% з яких подорожують з сім`ями, 68% із них приїхали на Херсонщину повторно. У середньому турист проводить на території області 4-10 днів, одна людина витрачає на відпустку близько 4-5 тисяч гривень. Чим більш тривалішим є відпочинок, тим менше коштів у середньому рекреант витрачає на нього. 80% гостей приїжджають на пасивний пляжний відпочинок.

У туристичній географії Херсонської області практично відсутня диференціація в залежності від категорій рекреантів. Немає курортів, які б спеціалізувалися на молоді чи старших людях, любителях природи чи поціновувачах активного чи пасивного відпочинку. Через це часто відбуваються нарікання на «перевантаженість», «шашликовий смог», «шумове забруднення». Загалом співвідношення ціни та якості відпочинку отримує впевнену оцінку «добре», досить позитивне ставлення туристів до свого відпочинку за більшістю аспектів найчастіше обумовлено не стільки високими стандартами відпочинку й обслуговування, який пропонується на курортах Херсонщини, скільки відповідністю цього відпочинку очікування та відсутністю завищених вимог. Сфера послуг на курортах Херсонщини впоралася з задоволенням базових потреб туристів в проживанні та харчуванні, проте є необхідність працювати над задоволення потреб вищого рівня – благоустрій, культурне життя.

Херсонщина має невизначений імідж – для значної частини рекреантів вона асоціюється насамперед із морем і сезонними овочами та фруктами. Також для частини опитаних Херсонщина – це унікальні природні об`єкти, а саме – степові пейзажі, Олешківські піски, Асканія-Нова, острів Джарилгач. Простежується попит на ландшафти, що не зазнали антропогенної перетворенності, екологічний туризм. Однак, простежується майже нульова обізнаність щодо історичної спадщини, природних об`єктів, знакових постатей, оcобливостей регіональної культури. При чому це спостерігається і при в`їзді до області, й після перебування на відпочинку.

Існує проблема з медичним обслуговуванням на курортах, на пляжах часто відсутні рятувальники та пункти надання допомоги, багатьох туристів відштовхує транспортна ситуація в області (відсутність комфортабельних перевезень, автотранспортних інтернет-сервісів, а в самих автобусах розрахунок часто йде без касового апарату). Не вистачає інфраструктури на пляжах, часто курорти виглядають недоглянутими в очах туристів через недостатність дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

Однак, більшість рекреантів, які цьогоріч відпочивали на Херсонщині, планують приїхати на відпочинок сюди знову. Бажання повернутися тим більше, чим більше разів відпочивальники бували у Херсонській області до цієї поїздки. Серед тих, хто відвідав Херсонщину вперше цього літа, 84% розглядають можливість приїхати знов, більше половини каже впевнено, що повернуться.