На Херсонщині спостерігається підвищення мультиплікаційного ефекту від галузі туризму на всі сфери економіки

0
364

Херсонська область підводить підсумки літнього туристичного сезону 2019. Головні цифри стосовно сплати туристичного збору було озвучено на прес-брифінгу за участі директора Департаменту туризму та курортів Херсонської ОДА Тетяни Волинець та в.о. начальника Головного управління ДПС у  Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі  Наталії Невдах. Очільниця управління наголосила на зростанні показників туристичного збору в порівнянні з аналогічним періодом минулого року й підкреслила, що в цьому є велика заслуга Департаменту туризму та курортів.

Мовою цифр. Цьогорічний туристичний сезон на Херсонщині ознаменувався багатотисячним напливом відпочивальників до курортних зон Чорноморського та Азовського морів, яких нарахували 3,92 млн туристів. І це на 20% відсотків більше, ніж торік.

Станом на 01.10.2019 надходження туристичного збору склали 6,1 млн. грн, що на 3,5 млн. грн. або більш ніж у двічі перевищує відповідні показники минулого року (факт  9 місяців 2018 року – 2,6 млн. грн). Рекордсменом туристичних перегонів став Генічеський район – 2094,9 тис. грн туристичного збору (+945,2 тис. грн). По Голопристанському району надходження турзбору зросли майже у 4 рази та склали 2073,9 тис. грн  (+1243,1 тис. гр.). Далі Скадовський район – 823,4 тис. грн (+579,8 тис. грн або у 3,3 рази) та Каланчацький район з сумою надходжень  391 тис. грн (+322 тис. грн або у 5,7 разів).

Зростання туристичного потоку відпочивальників на Херсонщину якісно вплинуло на показники надходжень податків і зборів до місцевих бюджетів. Надходження єдиного податку з фізичних осіб зросли на 23% або на 52,3 млн грн та склали 282 млн грн (в курортних районах приріст склав 5,8 млн грн  або +23%).

У розрізі галузей найбільше зростання середньомісячних надходжень спостерігалося за напрямками: тимчасового розміщення і харчування – на 2,4 млн грн. або 81%, та транспорту – на 3,4 млн грн або майже 10%.

За 9 місяців поточного року до бюджетів усіх рівнів від суб’єктів господарювання  супутніх сфер економіки (транспорт, харчування, торгівля, розваги тощо), які є підґрунтям туристичних послуг в цілому по області надійшло 991,2 млн. грн., що перебільшує минулорічні надходження на 176,6 млн. грн., або 21,7 відс., зокрема:

Торгівля – 572,3 млн. грн. (+66,3 млн. грн. або +13,1 відс. до факту минулого року);

Розваги, спорт, відпочинок – 34,7 млн. грн. (+5,1 млн. грн. або +17,1 відс.);

Транспорт – 344,0 млн. грн. (+98,0 млн. грн. або +39,9 відс.);

Тимчасове розміщення та харчування – 40,3 млн. грн. (+7,3 млн. грн. або +22,1 відсотка).

«Головний показник, якого ми хотіли досягти цього року – збільшення надходження туристичного збору. На даний момент на Херсонщині спостерігається підвищення мультиплікаційного ефекту від галузі туризму на всі сфери економіки. Однак, є над чим працювати. Одна із основних задач, яка наразі стоїть перед нами – це легалізація туристичного бізнесу», — підкреслила Тетяна Волинець.

Під час прес-конференції фахівцями також зазначалось, що під час розрахунків показників туристичного збору не слід орієнтуватися напряму на кількість туристів, що відвідали регіон. Платниками туристичного збору, наприклад, не є: діти до 18 років, відпочиваючі у закладах, що мають акредитацію МОЗ, резиденти, що прибувають у відрядження, інші категорії населення (ліквідатори ЧАЄС, інваліди, ветерани війни).

Важливо: остаточна сплата туристичного збору за фактичний курортний сезон (з липня по серпень) – ІІІ квартал 2019 року, здійснюється платниками податків за поданою податковою звітністю до 9 листопада п. р. та сплатою до бюджету відповідних надходжень до 19 листопад п. року.

Показники говорять самі за себе — туризм на Херсонщині розвивається, бізнес виростає, однак роботи попереду ще багато. Як показало дослідження, проведене Департаментом у співпраці зі спеціалістами асоціації соціологів України, на відпочинок до нашого краю приїжджають переважно молоді люди. Основі проблемні моменти, що викликають у них негативні емоції  це не тільки питання дорожньої інфраструктури й якості надання послуг з проживання і харчування, а й незадовільні стан пляжів, відсутність загальнодоступних гігієнічних приміщень, у виняткових випадках — терміналів та банкоматів. Однак, зависокі ціни, які наразі виставляють деякі надавачі послуг, відлякують туриста, в результаті область втрачає відпочивальників, що могли б повернутися й наступного року. Тож одним із основних є не тільки покращення інфраструктури, удосконалення обслуговування туристів у всіх сферах, а й стандартизація якості готельних послуг, присвоєння категорій закладам розміщення. Поставлення ж досягнених цілей можливе лише за умов тісної співпраці органів державної влади, місцевого самоврядування, ОТГ та представників бізнесу.

Наразі Департамент туризму та курортів також активно працює над розробкою туристичної айдентики з метою популяризації бренду Херсонщини як туристичного регіону та створенням маркетингової стратегії розвитку області.